كمبود دارو‌ نداريم + مصاحبه

به مرجع تخصصي گردشگري و توريست خوش آمديد

  • «كاظم غريب آبادي» دبير ستاد حقوق بشر ايران شد
  • تغيير معنادار آمار‌هاي كرونايي
  • توصيه هايي براي بهبود عملكرد كبد
  • شرايط پرسپوليس براي بازي با الهلال بد نيست
  • «مايكل كين»: ديگر بازيگر نيستم، نويسنده‌ام

كمبود دارو‌ نداريم + مصاحبه

۱۱ بازديد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله روز ، “بهرام عين اللهي” در حاشيه بازديد از ششمين نمايشگاه بين المللي ايران فارما افزود: امروز ششمين نمايشگاه بين المللي ايران فارما افتتاح شد و قابليت هاي صنعت داروسازي كشور به نمايش درآمد. ما در زمينه داروسازي پيشرفت هاي بزرگي داشته ايم و حدود 97 درصد از نيازهاي …

كمبود دارو‌ نداريم مصاحبه https://majale-rooz.ir/2021/10/كمبود-دارو‌-نداريم-مصاحبه/ Mon, 11 Oct 2021 15:48:27 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/10/كمبود-دارو‌-نداريم-مصاحبه/ به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله روز ، “بهرام عين اللهي” در حاشيه بازديد از ششمين نمايشگاه بين المللي ايران فارما افزود: امروز ششمين نمايشگاه بين المللي ايران فارما افتتاح شد و قابليت هاي صنعت داروسازي كشور به نمايش درآمد. ما در زمينه داروسازي پيشرفت هاي بزرگي داشته ايم و حدود 97 درصد از نيازهاي …

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله روز ،

“بهرام عين اللهي” در حاشيه بازديد از ششمين نمايشگاه بين المللي ايران فارما افزود: امروز ششمين نمايشگاه بين المللي ايران فارما افتتاح شد و قابليت هاي صنعت داروسازي كشور به نمايش درآمد. ما در زمينه داروسازي پيشرفت هاي بزرگي داشته ايم و حدود 97 درصد از نيازهاي دارويي كشور توسط شركت هاي داخلي تامين مي شود.

وي گفت: يكي از مهمترين اقدامات شركت هاي داروسازي در زمينه دارو براي بيماران مبتلا به كوويد 19 بوده است ، داروي خاصي براي اين بيماري وجود ندارد ، اما امروزه همه داروهايي كه در درمان تاج موثر هستند در كشور و ما هيچ كمبودي براي آن نداريم.

عين اللهي افزود: ما هميشه به پزشكان توصيه مي كنيم كه داروها را به صورت منطقي تجويز كنند ، البته برخي از بيماري ها را مي توان بدون دارو درمان كرد و حداقل بايد داروهايي را براي بيماران تجويز كرد ، زيرا متوسط ​​مصرف داروها در ايران بيشتر از مصرف جهاني است ، اما خوشبختانه كيفيت داروهاي ايراني بسيار قابل قبول است و برخي از كشورهاي همسايه از ما دارو مي خواهند و مي گويند كيفيت داروي ايراني بسيار خوب است.

وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي افزود: به دليل بيماري هاي مختلف ، سازمان غذا و دارو پيش بيني مي كند كه كدام داروها و چه تعداد توليد خواهند شد. گاهي اوقات يك بيماري خاص مي تواند باعث ايجاد و تغيير بيماري و افزايش مصرف برخي از داروها شود. به عنوان مثال ، استفاده از دارو براي بيماريهاي قارچي افزايش يافت و در مقطعي شاهد كمبود بوديم ، اما با اقدامات سازمان غذا و دارو ، كمبود برطرف شده است.

عين اللهي گفت: مصرف سرم در كشور براي مدتي افزايش يافته بود و از شركت هاي دارويي كه تمام روز براي توليد سرم فعال بودند تشكر مي كنيم و در حال حاضر به اندازه كافي سرم و حتي بيشتر از نياز خود داريم. ما كمبود داروهاي معمولي نداريم ، اما گاهي پزشكان داروهاي كمياب تجويز مي كنند و توصيه ما اين است كه داروهاي داخلي با كيفيت را تجويز كنيم.

وي تاكيد كرد: سياست وزارت بهداشت توجه به تعارض منافع در حوزه پزشكي است و همچنين از پزشكان مي خواهيم كه داروها را به صورت منطقي تجويز كنند. ما دارو را با توجه به نيازسنجي عرضه مي كنيم. مصرف انسولين به دليل تعداد زيادي از بيماران نيازمند به انسولين در كشور زياد است و انسولين لازم همچنان تامين مي شود ، اما با برنامه ريزي هاي انجام شده ، انتظار داريم حجم توليد انسولين قلم در كشور در پايان سال افزايش يابد. امسال و خودكفا باشيد

علاقمندان به صنعت داروسازي كشور ششمين نمايشگاه بين المللي ايران فارما را تا 21 مهرماه در مصلاي امام خميني (ره) ميزباني مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.