دستاوردهاي علمي چهار دهه همت و تلاش

به مرجع تخصصي گردشگري و توريست خوش آمديد

  • «كاظم غريب آبادي» دبير ستاد حقوق بشر ايران شد
  • تغيير معنادار آمار‌هاي كرونايي
  • توصيه هايي براي بهبود عملكرد كبد
  • شرايط پرسپوليس براي بازي با الهلال بد نيست
  • «مايكل كين»: ديگر بازيگر نيستم، نويسنده‌ام

دستاوردهاي علمي چهار دهه همت و تلاش

۱۹ بازديد

با توجه به پايگاه داده مجله روز ، غلامحسين رحيمي ، معاون تحقيقات و فناوري وزارت علوم ، به برنامه اصلي امشب مجله روز گفت: تعداد دانشجويان از 180 هزار نفر در ابتداي انقلاب به بيش از 4 ميليون نفر در سال 1992 افزايش يافت. رحيمي گفت: اكنون ما براي هر متقاضي دانشگاه صندلي داريم …

دستاوردهاي علمي چهار دهه همت و تلاش https://majale-rooz.ir/2021/02/دستاوردهاي-علمي-چهار-دهه-همت-و-تلاش/ مجله روز Wed, 17 Feb 2021 20:57:08 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/02/دستاوردهاي-علمي-چهار-دهه-همت-و-تلاش/ با توجه به پايگاه داده مجله روز ، غلامحسين رحيمي ، معاون تحقيقات و فناوري وزارت علوم ، به برنامه اصلي امشب مجله روز گفت: تعداد دانشجويان از 180 هزار نفر در ابتداي انقلاب به بيش از 4 ميليون نفر در سال 1992 افزايش يافت. رحيمي گفت: اكنون ما براي هر متقاضي دانشگاه صندلي داريم …

با توجه به پايگاه داده مجله روز ،

غلامحسين رحيمي ، معاون تحقيقات و فناوري وزارت علوم ، به برنامه اصلي امشب مجله روز گفت: تعداد دانشجويان از 180 هزار نفر در ابتداي انقلاب به بيش از 4 ميليون نفر در سال 1992 افزايش يافت.

رحيمي گفت: اكنون ما براي هر متقاضي دانشگاه صندلي داريم و مسئوليت هرگونه نياز در كشور فارغ التحصيلان در هر زمينه را بر عهده داريم.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت علوم گفت: “ما تقريباً در هر شهر يك م educationسسه آموزش عالي داريم.”

وي افزود: حدود 30 سال پيش ، اگر مي خواستيم انرژي خود را به دانشگاه برسانيم ، مجبور شديم براي تحصيل و گرفتن درجه دكتري ليسانس به خارج از كشور بفرستيم ، اما در حال حاضر بايد در رشته هاي بسيار كم دانشجو بفرستيم.

رحيمي گفت: در حال حاضر 30 هزار دانشجوي پزشكي داريم كه اكثراً از خارج از كشور هستند و براي برخي از دانشگاههاي كشورهاي همسايه در حال آموزش هستيم.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت علوم گفت: در سال 2020 بيش از 66000 سند علمي را در پايگاه هاي علمي به ثبت رسانده ايم و از اين نظر در رده پانزدهم جهان قرار داريم.

رحيمي گفت: در پنج سال گذشته بالاترين رشد مقالات را در جهان داشته ايم و از نظر مقالات پر استناد ، ايران در رتبه 12 بين المللي قرار دارد.

وي گفت: “درست است كه همه كشورها در حال توسعه هستند ، اما كشور ما در بيشتر زمينه ها رتبه نخست را دارد و دانش ما كاملاً بومي است و ريشه در خود اين كشور و در دانش و دانش جوانان كشور دارد.”

در ادامه برنامه مدير پژوهشگاه رويان به موفقيت هاي كشور در سلول هاي بنيادي و در زمينه ناباروري و بيوتكنولوژي اشاره كرد و جبارعلي ذاكري رئيس دانشگاه علم و صنعت نيز به كشور اشاره كرد تحولات فضايي و ماهواره اي.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.