من هميشه سريال هاي ماه مبارك رمضان را تماشا مي كنم. اين يك عادت از دوران نوجواني است. همان سالهايي كه تلويزيون ميز افطار سريالهاي ساخت سوريه را پخش كرد و بعداً با توليد سريالهايي مانند “گمشده” حضور نسبتاً موفقي در توليد سريال داشت. در واقع ، امسال انتظاراتي از مجموعه كمك هايي داشتم كه …
كلاس گذاشتن براي دختر آقاي وزير! https://majale-rooz.ir/2021/04/كلاس-گذاشتن-براي-دختر-آقاي-وزير/ مجله روز Tue, 20 Apr 2021 11:29:03 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/04/كلاس-گذاشتن-براي-دختر-آقاي-وزير/ من هميشه سريال هاي ماه مبارك رمضان را تماشا مي كنم. اين يك عادت از دوران نوجواني است. همان سالهايي كه تلويزيون ميز افطار سريالهاي ساخت سوريه را پخش كرد و بعداً با توليد سريالهايي مانند “گمشده” حضور نسبتاً موفقي در توليد سريال داشت. در واقع ، امسال انتظاراتي از مجموعه كمك هايي داشتم كه …
من هميشه سريال هاي ماه مبارك رمضان را تماشا مي كنم. اين يك عادت از دوران نوجواني است. همان سالهايي كه تلويزيون ميز افطار سريالهاي ساخت سوريه را پخش كرد و بعداً با توليد سريالهايي مانند “گمشده” حضور نسبتاً موفقي در توليد سريال داشت.
در واقع ، امسال انتظاراتي از مجموعه كمك هايي داشتم كه تاكنون برآورده نشده اند. وقتي نام سعيد مطلبي به عنوان نويسنده قديمي در امتحان قبول شد و همچنين سعيد سلطاني به عنوان كارگردان به من كمك كرد ، فكر مي كنم اين سريال قابل دفاع بود ، اما بعد از 6 قسمت از اين مجموعه ، به نظر مي رسد حتي نمي توان گفت حتي متوسط.
گذشته از شباهت هاي زياد داستان و شخصيت اصلي “ياور” با سريال “ستايش” كه همان عظمت فردوس را تداعي مي كند ، بحث من درباره فيلمنامه داستان است كه اميدوارم از اين كلمات قويتر باشد .
در اين 6 قسمت ، البته در روايت داستان ، شگفتي هاي منفي ثبت شده است.
به عنوان مثال ، در بخشي از سريال كه مددكار و نوه اش اگرچه ناراحت كننده هستند ، متوجه مي شوند كه پسر مددكار زير سرش بلند شده و در حالي كه او ازدواج كرده است ، اما نزد زن ديگري رفته است ، مددكار به نوه اش مي گويد. : اجازه ندهيد هيچكس ، حتي مادرتان ، حتي مادربزرگتان هم اين موضوع را بداند. “او اين جمله را چنان تاكيد برانگيز بيان مي كند كه مخاطب تصور مي كند داستان سريال با همان رازداري پيش مي رود و شخصيت كمك كننده با چنين تجربه بالاي زندگي پسرش را مديريت مي كند و او را اصلاح مي كند ، اما وقتي كه بيش از چند دقيقه ، او همه چيز را به صورت دايره اي پرتاب مي كند و به روشي بسيار ناجور ، داستان را براي همسر و دوست دخترش تعريف مي كند.
در جاي ديگري از اين سريال كه سرگرم كننده تر است ، با يكي از وزرا ابراهيم نيوندي با بازي پرويز فلاحي پور كه شخصيتي منفي است و حتي اعضاي اتحاديه چلوكبابي نيز موافقت نمي كنند وي را به عنوان رئيس اتحاديه بازي كنند ، نشان داده شده است. كابينه به قدري مهربان است كه او را با خانواده اش به خانه دعوت مي كند تا پسرش كه حتي ليسانس هم ندارد ، بتواند دختر آقاي وزير را ببيند و خشنود كند و با او ازدواج كند تا ابراهيم اهداف مالي آنها را بدست آورد.
در مورد شخصيت هاي ديگر اين سريال و در واقع ، عملكرد كارگردان چيزي براي دفاع نيست ، مانند عروس خانواده ، با بازي شبنم فرشادجو ، كه شايد دلسرد كننده ترين بازي در كارنامه خود را نشان داده باشد. شخصيت هاي ديگر اين سريال هيچ تعريفي ندارند ، حتي محمد حاتمي و ارسلان قاسمي ، پسر بزرگ و نوه آقاي ياور.
6 قسمت ممكن است معيار خوبي براي مقايسه يك سريال 30 قسمتي نباشد اما ظاهرا “نكوست بهار سال آينده”.
ما از سعيد سلطاني و مطلبي با تمام سوابقشان انتظار بيشتري داشتيم ، اما به نظر نمي رسد كه اين اتفاق افتاده باشد.