• «كاظم غريب آبادي» دبير ستاد حقوق بشر ايران شد
  • تغيير معنادار آمار‌هاي كرونايي
  • توصيه هايي براي بهبود عملكرد كبد
  • شرايط پرسپوليس براي بازي با الهلال بد نيست
  • «مايكل كين»: ديگر بازيگر نيستم، نويسنده‌ام

اولويت‌هاي دادستاني تهران براي تحقق اهداف سند تحول قضايي – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۸ بازديد

به گزارش خبرگزاري آنلاين به نقل از روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران ، دكتر علي الاصي در جلسه ويدئو كنفرانس ارتباط همزمان با دادگاه هاي استان تهران كه با هدف ارتقا the ارزيابي عملكرد مناطق تهران و شهرستانهاي استان تهران با اشاره به اهميت مقام معظم رهبري مد برگزار شد سايبان الالي وي …

اولويت‌هاي دادستاني تهران براي تحقق اهداف سند تحول قضايي – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://majalehirani.ir/2021/اولويت‌هاي-دادستاني-تهران-براي-تحقق-ا/ مجله ايراني Sat, 17 Jul 2021 19:59:57 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/اولويت‌هاي-دادستاني-تهران-براي-تحقق-ا/ به گزارش خبرگزاري آنلاين به نقل از روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران ، دكتر علي الاصي در جلسه ويدئو كنفرانس ارتباط همزمان با دادگاه هاي استان تهران كه با هدف ارتقا the ارزيابي عملكرد مناطق تهران و شهرستانهاي استان تهران با اشاره به اهميت مقام معظم رهبري مد برگزار شد سايبان الالي وي …

به گزارش خبرگزاري آنلاين به نقل از روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران ، دكتر علي الاصي در جلسه ويدئو كنفرانس ارتباط همزمان با دادگاه هاي استان تهران كه با هدف ارتقا the ارزيابي عملكرد مناطق تهران و شهرستانهاي استان تهران با اشاره به اهميت مقام معظم رهبري مد برگزار شد سايبان الالي وي درباره اهميت خدمت به مردم در انتصاب رئيس جديد قوه قضاييه گفت: مسئله خدمت به مردم هم در انتصاب رئيس قبلي قوه قضاييه و هم در انتصاب حضرت حجه رهبر معظم انقلاب بر الاسلام والمسلمين آقاي محسني تأكيد دارند و دادستاني بايد نكاتي را كه مقامات بالاتر استان در نظر گرفته اند در اقدامات ، برنامه اقدام و تصميمات بخش مديريت قرار دهد.

وي با اشاره به اينكه اعتماد مردم به دادگستري سرمايه نظام است ، اظهار داشت: اين اعتماد در رضايت از عملكرد دادگاه ها به عنوان خط مقدم ارتباط دادگستري با مردم نمايان مي شود و بايد توجه كافي داشته باشيم حفظ اين سرمايه. “

دادستان تهران اولويت هاي دادستاني تهران را تشريح كرد و گفت: نياز به تمركز بر حذف است افزونه رسيدگي سريع ، تعيين پرونده هاي قديمي ، اعلاميه هاي الكترونيكي و افزايش استفاده از فناوري آوردن اي مدرن در سيستم قضايي ، احترام به مشتري ، مديريت موارد خاص و جرايمي كه نظم و امنيت جامعه را بر هم مي زند ، رسيدگي به پرونده ها را تسريع مي كند چند متغيره و انضباط اداري و توجه به رفتار و ارتباطات منابع انساني يكي از برنامه هاي دادستاني تهران است كه بايد در دستور كار قرار گيرد.

وي رهنمودهاي عملي براي بهبود عملكرد دادگستري بر اساس سند تحول قضايي و برنامه عملياتي 1400 و رويكردهاي توليد و پيشگيري براي مبارزه با فساد در داخل و خارج از دادگستري ، پيگيري حقوق عمومي ، پرونده هاي جرايم اقتصادي متمركز بر مديريت با . وي بر لزوم تعطيلي واحدهاي توليدي و تقويت سيستم هاي ارتباطي الكترونيكي با مقامات انتظامي تأكيد كرد.

الاصي وي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر لزوم حضور مداوم قضات و بازپرس پرونده ها در زندان ها ، با يادآوري اهميت كمك به بازداشت شدگان و آزادي آنها ، خواستار سياست هاي كلان رهبر معظم انقلاب و قوه قضائيه شد. روساي قبلي و جديد دادستان هاي قضايي مي خواستند از دشواري جلوگيري كنند هسته… تلاش براي تسريع در تعيين تكليف زندانيان واجد شرايط به م institutionsسسات ارفكي ، آزادي مشروط ، تعليق مجازات حبس ، اعطاي مرخصي و و حضور همه قضات دادگاه در زندانها حداقل يك بار در ماه.

در ابتداي اين جلسه معاون اول دادستان تهران گزارش آماري جداگانه اي از وضعيت عملكرد در هر يك از مناطق تهران ارائه داد و گفت: در سال 1398 ، 55 هزار و 694 پرونده و در سال 1399 ، 56 هزار و 617 پرونده در سه ماه اول. 6081 پرونده از 1400 پرونده در ليست پرونده هاي دادگاه هاي تهران حذف شد.

وي اميدوار است كه شاخص اطلاع رساني الكترونيكي ، همانطور كه در برنامه عملياتي دادستاني 1400 مشاهده شده ، تا اكتبر 1400 به 95 درصد برسد.

به منظور بهبود ارزيابي عملكرد دادستاني تهران و شهر تهران ، مطابق با پروتكل بهداشت دادستاني تهران ، جلسه ويدئو كنفرانس در روز سه شنبه ، 22 تير 1393 به رياست دادستاني تهران برگزار شد دادستان ها سال 1999 و سه ماهه اول سال جاري را بر اساس 1400 هدف و شاخص برنامه عملياتي ارزيابي كردند.

در اين جلسه عملكرد دادگاه ها با توجه به آمار پرونده هاي ورودي ، خروجي و مختومه در شعب قضايي ، تحقيق و اجراي احكام ، آمار و انواع تصميمات قضايي گرفتآمار استفاده از اطلاعات الكترونيكي ، ميانگين زمان رسيدگي به پرونده ها ، وضعيت 10 اتهام اول در هر دادگاه ، آمار پرونده هاي گذشته و 3 مورد بررسي شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.