• «كاظم غريب آبادي» دبير ستاد حقوق بشر ايران شد
  • تغيير معنادار آمار‌هاي كرونايي
  • توصيه هايي براي بهبود عملكرد كبد
  • شرايط پرسپوليس براي بازي با الهلال بد نيست
  • «مايكل كين»: ديگر بازيگر نيستم، نويسنده‌ام

استان بوشهر در شب تاسوعاي حسيني غرق در عزا و ماتم شد – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۸ بازديد

به گزارش خبرنگار آنلاين ، امسال نيز مانند سال هاي گذشته مردم استان بوشهر در شب تاسوعاي حسيني مراسم و برنامه هاي مختلف عزاداري براي شهداي دشت كربلا برگزار كردند. به دليل شرايط كرونري ، فضاي مجازي بخش قابل توجهي از برنامه هاي عزاداري امشب را ميزباني كرد و بسياري از مردم در خانه از …

استان بوشهر در شب تاسوعاي حسيني غرق در عزا و ماتم شد – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://majale-rooz.ir/2021/08/استان-بوشهر-در-شب-تاسوعاي-حسيني-غرق-در-ع/ مجله روز Wed, 18 Aug 2021 02:10:14 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/08/استان-بوشهر-در-شب-تاسوعاي-حسيني-غرق-در-ع/ به گزارش خبرنگار آنلاين ، امسال نيز مانند سال هاي گذشته مردم استان بوشهر در شب تاسوعاي حسيني مراسم و برنامه هاي مختلف عزاداري براي شهداي دشت كربلا برگزار كردند. به دليل شرايط كرونري ، فضاي مجازي بخش قابل توجهي از برنامه هاي عزاداري امشب را ميزباني كرد و بسياري از مردم در خانه از …

به گزارش خبرنگار آنلاين ، امسال نيز مانند سال هاي گذشته مردم استان بوشهر در شب تاسوعاي حسيني مراسم و برنامه هاي مختلف عزاداري براي شهداي دشت كربلا برگزار كردند.

به دليل شرايط كرونري ، فضاي مجازي بخش قابل توجهي از برنامه هاي عزاداري امشب را ميزباني كرد و بسياري از مردم در خانه از طريق رسانه ها و فضاي مجازي گريه كردند.

هيئت هاي عزاداري مراسم عزاداري حضوري را در مكان هاي مختلف با رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي برگزار كردند و مردم با پوشيدن ماسك و ساير اقلام بهداشتي و رعايت فاصله اجتماعي گريه كردند.

رعايت پروتكل ها در مراسم عزاداري

رئيس شوراي هيئات مذهبي استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاين اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت زيادي به اهل بيت (ع) دارند و همه ساله در ايام محرم و صفر شاهد اوج عشق و ارادت مردم به سيد سالار شهيدان و همراهانش.

نوشاد نوشادي افزود: امسال به دليل شرايط خاص تاج ، در دهه اول محرم شاهد محدوديت هايي در برگزاري مراسم عزاداري هستيم ، اما اين موضوع از عشق و ارادت مردم كم نكرده است.

وي گفت: در اين شرايط مردم برنامه هاي مختلفي را به صورت حضوري و غيرحضوري در نقاط مختلف استان بوشهر انجام داده اند و مثل هميشه براي شهدا گريه مي كنند.

رئيس شوراي هيئات مذهبي استان بوشهر تصريح كرد: ضخيم شدن خانه ها ، تخته ها ، خانه ها ، خيابان ها و … جزء برنامه هاي مردم در دهه اول محرم بوده است.

وي از راه اندازي ايستگاه هاي بهداشتي خبر داد و افزود: مراسم و برنامه هاي محرم با وجود هواي گرم اين روزها در استان بوشهر ، در فضاي باز و با رعايت كليه پروتكل هاي بهداشتي برگزار شده است.

نوشادي با اشاره به نظارت ناظران بر برگزاري مراسم محرم تصريح كرد: ميزان رعايت پروتكل هاي بهداشتي در مراسم عزاداري محرم بسيار بيشتر از جاهاي ديگر است.

راه امام حسين مستقيم راه الهي است

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم عزاداري مجازي اعلام كرد: بهره گيري از راه امام حسين (ع) راه نجات انسان و كمال بشريت است.

آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري راه امام حسين (ع) را راهي مستقيم الهي دانست و اظهار داشت: “در نهايت اين راه سعادت در دنيا و نجات در آخرت است. و رسيدن به بهشت ​​الهي”.

وي توجه به آموزه هاي تاسوعا و عاشوراي حسيني را مورد تأكيد قرار داد و افزود: راه نجات و سعادت انسان ها در اين دنيا و نجات در آينده ، پيروي از راه امام حسين (ع) است.

امام جمعه بوشهر تصريح كرد: بررسي حادثه عاشورا نشان مي دهد كه برخي از متدينان به مال دنيوي سقوط كردند و تنها 72 نفر از جان خود دفاع كردند و جاودانه شدند.

وي افزود: امام حسين در زندگي خود به بركت 57 سال آموزه هاي زيادي در مورد سعادت انسان در اين جهان و رستگاري در آينده دارد كه نشان مي دهد جوهر آفرينش انسان دينداري است و انسان مي تواند در همه موارد به كمال و سعادت برسد. زمينه هاي. با دينداري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.