• «كاظم غريب آبادي» دبير ستاد حقوق بشر ايران شد
  • تغيير معنادار آمار‌هاي كرونايي
  • توصيه هايي براي بهبود عملكرد كبد
  • شرايط پرسپوليس براي بازي با الهلال بد نيست
  • «مايكل كين»: ديگر بازيگر نيستم، نويسنده‌ام

توليد ۳۰ هزار تن سويا در اردبيل/كشت دانه‌هاي روغني افزايش يافت – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۸ بازديد

خليل نيكشاد وي در گفتگو با خبرنگار آنلاين اظهار داشت: در استان به ويژه در مزارع مغان 10 هزار هكتار زمين با محصول سويا كاشته شده و عمليات برداشت اين محصول از ماه آينده آغاز مي شود. وي دانه هاي سويا را به عنوان يك محصول استراتژيك در توليد روغن نباتي و استخراج آرد براي …

توليد ۳۰ هزار تن سويا در اردبيل/كشت دانه‌هاي روغني افزايش يافت – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://majale-rooz.ir/2021/08/توليد-۳۰-هزار-تن-سويا-در-اردبيل-كشت-دانه/ مجله روز Sun, 22 Aug 2021 14:32:57 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/08/توليد-۳۰-هزار-تن-سويا-در-اردبيل-كشت-دانه/ خليل نيكشاد وي در گفتگو با خبرنگار آنلاين اظهار داشت: در استان به ويژه در مزارع مغان 10 هزار هكتار زمين با محصول سويا كاشته شده و عمليات برداشت اين محصول از ماه آينده آغاز مي شود. وي دانه هاي سويا را به عنوان يك محصول استراتژيك در توليد روغن نباتي و استخراج آرد براي …

خليل نيكشاد وي در گفتگو با خبرنگار آنلاين اظهار داشت: در استان به ويژه در مزارع مغان 10 هزار هكتار زمين با محصول سويا كاشته شده و عمليات برداشت اين محصول از ماه آينده آغاز مي شود.

وي دانه هاي سويا را به عنوان يك محصول استراتژيك در توليد روغن نباتي و استخراج آرد براي تامين نياز دام ها اعلام كرد و گفت: بيشترين ميزان توليد سويا در بيله‌سوار و با كشت پنج هزار و 500 هكتار زمين در اين شهرستان ، كشاورزان اين منطقه نقش ويژه اي در توليد سويا و ديگر دانه هاي روغني ايفا مي كنند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي اردبيل تصريح كرد: سازمان جهاد كشاورزي علاوه بر تامين نهاده هاي دامي مانند بذر ، كود و سموم دفع آفات ، با دريافت مشاوره فني و تخصصي به كشاورزان در توليد محصولات با كيفيت كمك كرده است كه در صورت مناسب بودن شرايط آب و هوايي برداشت مي شود. مطلوب اين محصول از اوايل آنلاين در مغان آغاز مي شود.

نيكشاد اضافه شده: توليد سويا ، كلزا و ديگر دانه هاي روغني نقش مهمي در دستيابي به اقتصاد مقاومتي و خودكفايي در توليد فرآورده هاي نفتي ايفا خواهند كرد كه عمده محصولات آنها براي فرآوري به ويژه استانهاي روان كننده به ساير استانها ارسال مي شود.

وي در جايي ديگر از سخنان خود خاطرنشان كرد: “يكي از رويكردهاي جهاد كشاورزي استان توسعه محصولات سويا و فرآورده هاي روغني است ، زيرا كشت اين محصولات با آب كم عمق نه تنها به تنوع بخشيدن به كشت در زمين كمك مي كند ، بلكه زمينه را نيز فراهم مي كند. پايه اي براي ساير محصولات سويا. “همچنين براي تغذيه حيوانات استفاده مي شود.

نيكشاد وي افزود: توليد سويا و ساير فرآورده هاي نفتي نه تنها نياز به واردات نفت را برطرف نمي كند ، بلكه به كاهش ارزش افزوده نيز كمك مي كند و به نوعي سياست هاي درست و اصولي كشاورزي را در ابعاد مختلف تقويت مي كند و زمينه اي براي خود فراهم مي كند. كفايت به نفع توليد داخلي “.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل گفت: بيله‌سواركشت دانه هاي روغني به ويژه سويا در پارس آباد و اصلاندوز در سالهاي اخير ، كشاورزان نقش مهمي در خودكفايي كشور در توليد دانه هاي روغني از طريق فرآوري اين محصول ايفا مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.