گره ترخيص كاميون‌هاي رسوبي باز مي‌شود؟

به مرجع تخصصي گردشگري و توريست خوش آمديد

  • «كاظم غريب آبادي» دبير ستاد حقوق بشر ايران شد
  • تغيير معنادار آمار‌هاي كرونايي
  • توصيه هايي براي بهبود عملكرد كبد
  • شرايط پرسپوليس براي بازي با الهلال بد نيست
  • «مايكل كين»: ديگر بازيگر نيستم، نويسنده‌ام

گره ترخيص كاميون‌هاي رسوبي باز مي‌شود؟

۹ بازديد

بر اساس آخرين آمار ، بيش از 6000 كاميون وارداتي در گمرك كشور واريز شده است كه قرار بود با ورود قوه قضائيه بلافاصله تعيين تكليف شود ، اما هنوز اظهارات ضد و نقيضي در اين زمينه وجود دارد و مشخص نيست كجا و كجا كي اين مشكل پيدا شد ، باز مي شود؟ به …

گره ترخيص كاميون‌هاي رسوبي باز مي‌شود؟ https://majale-rooz.ir/2021/10/گره-ترخيص-كاميون‌هاي-رسوبي-باز-مي‌شو/ Fri, 08 Oct 2021 17:12:08 0000 اقتصادي و معيشت https://majale-rooz.ir/2021/10/گره-ترخيص-كاميون‌هاي-رسوبي-باز-مي‌شو/ بر اساس آخرين آمار ، بيش از 6000 كاميون وارداتي در گمرك كشور واريز شده است كه قرار بود با ورود قوه قضائيه بلافاصله تعيين تكليف شود ، اما هنوز اظهارات ضد و نقيضي در اين زمينه وجود دارد و مشخص نيست كجا و كجا كي اين مشكل پيدا شد ، باز مي شود؟ به …

بر اساس آخرين آمار ، بيش از 6000 كاميون وارداتي در گمرك كشور واريز شده است كه قرار بود با ورود قوه قضائيه بلافاصله تعيين تكليف شود ، اما هنوز اظهارات ضد و نقيضي در اين زمينه وجود دارد و مشخص نيست كجا و كجا كي اين مشكل پيدا شد ، باز مي شود؟

به گزارش مجله روز ، پس از تصميمات اتخاذ شده و ورود عدالت در موضوع ورود و انحلال كاميون هاي رسوبي در گمركات كشور ، مقرر شد تا پايان مهرماه حدود 6000 كاميون وارداتي پاكسازي شود اما به نظر مي رسد اين مشكل تا پايان اين دوره ادامه خواهد داشت. در نهايت ، تعداد كاميون هاي پاك در گمرك نبايد از 1300 كاميون رسوبي در گمرك تهران تجاوز كند.

اواخر مردادماه بود كه گمرك اعلام كرد حدود 3600 دستگاه كاميون رسوبي در 9 گمرك ايران وجود دارد كه مشكلات زيادي را در دفتر آنها ايجاد مي كند و در اين راستا نام دستگاه هاي مختلف به عنوان اصلي ترين مجرمان غير اداري اعلام شد. از اين كاميون ها

فرامرز مداح ، معاون سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به مجله روز گفت: يكي از دلايل اصلي مجوز اين كاميون ها عدم شفافيت منبع ارزي است كه واردكنندگان براي خريد اين كاميون ها استفاده مي كردند و اگر اين مشكل وجود داشته باشد. كاميون هاي رسوبي حل شده را مي توان وارد كرد و براي مدرن سازي ناوگان به كاميونداران عرضه كرد.

البته رانندگان كاميون و اتحاديه هاي آنها مشكلات متعددي از جمله ناهماهنگي ، عدم برنامه ريزي و مقاومت برخي در تسريع نوسازي ناوگان را موانع اصلي و مشكلات انحلال كاميون هاي رسوبي وارد شده به گمركات كشور اعلام كردند ، اما در نهايت دادستاني وارد عمل شد. اين پرونده براي تسريع گزارش در مورد انحلال اين كاميون ها در گمركات كشور باقي مانده است.

در نتيجه ، سه هفته ، يعني تا پايان ماه اكتبر ، قوه قضائيه براي حل اين مشكل به نهادهاي ذي صلاح مهلت داد.

در همين راستا ، گمرك اعلام كرد كه در بازه زماني سه هفته اي كه دادستان براي انحلال اين كاميون ها در نظر گرفته است ، همه كاميون هاي رسوبي از جمله بيش از 6000 نوع كاميون از گمركات كشور خارج مي شوند.

اما اكنون به نظر مي رسد اظهارات و اظهارات ضد و نقيضي در اين باره بيان شده است. كاميون هاي رسوبي نمي توانند به موقع تميز شوند ، زيرا مهرداد اروانگي ، معاون وزير گمرك ايران اخيراً گفته است: بر اساس آخرين گزارشات ، تعداد كاميون هاي رسوبي در 9 گمرك بيش از 6000 خودرو وجود دارد و در حال حاضر بيش از 1300 از اين كاميون هاي وارداتي فقط در گمرك تهران يا شهريار سابق واريز شده است.

وي افزود: بر اساس نظارت گمركي واردكنندگان كاميون هاي رسوبي در گمرك تهران ، همه شركت ها تمايل خود را براي تميزكردن كاميون هاي خود تا پايان مهرماه سال جاري اعلام كردند.

در حالي كه اين بيانيه اميدوار كننده به نظر مي رسد ، اين واقعيت كه بقيه كاميون ها ذكر نشده اند به اين معني است كه تفاوت قابل توجهي بين وعده ها و آنچه اتفاق مي افتد وجود دارد ، و قرار نيست 6000 1300 از كاميون هاي رسوبي تبليغ شده تميز شوند. و شايد فقط در صورت تلاش همه مسئولان ، كاميون هاي رسوب در گمرك تهران ترخيص شود.

البته بايد منتظر ماند و ديد عدالت با اين سهل انگاري و مجرمان مجوز كاميون هاي وارداتي كه در گمركات كشور باقي مانده است چگونه برخورد مي كند و مشكل اصلي و گره مجوز اين كاميون ها چيست؟ ؟

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.